Een jaar geleden liet O My Bag de modewereld op haar grondvesten schudden door de introductie van de vegan appelleer collectie. Daarmee gaat het merk nog een stap verder in de weg naar een betere wereld. Het appelleer dat O My Bag hiervoor gebruikt, wordt gemaakt van een afvalproduct van de appelsap industrie.
Dit najaar verwelkomt het tassenlabel de shopper Georgia (€269) in de kleuren cognac en zwart. Van dagen op kantoor tot lunchen met vrienden of een rondje in de supermarkt: deze elegante, klassieke shopper is multifunctioneel. O My Bag lanceert dit seizoen ook een accessoire in appelleer, namelijk de chique verstelbare riem Herringbone Straps (€39). Deze zandkleurige riem met visgraatpatroon verandert je tas in een ander design.
Natuurlijk kan dit seizoen een portemonnee in appelleer niet achterblijven. Met de Laura Coin Purse (€39) in zwart en cognac heb je een prachtig vegan alternatief. Klassiekers in een nieuw ‘tasje’ Never change a winning team is het credo bij O My Bag. Het tassenlabel staat erom bekend om favoriete designs opnieuw te produceren in nieuwe kleuren en materialen. Zo zijn Harvey (€349), Laura Coin Purse (€39), Kate (€369) vernieuwd. De Harvey met afneembare schouderriem in cognac is de perfecte werktas. Ga je liever voor een stijlvolle zwarte croco lederen uitvoering? Ook de Kate is geschikt als werktas. De tas is hét voorbeeld van een praktisch ontwerp, dat tegelijkertijd erg stijlvol is. Dit exemplaar heeft onder andere een ingebedde 13-inch laptophoes.
Vlieg je na kantoortijd door naar het sportveld van je kind? Geen probleem. Door de extra schouderband transformeert de tas snel in een crossbody bag. Tenslotte is de modieuze Laura Coin Purse portemonnee – te herkennen aan het halvemaan ontwerp – nu ook beschikbaar in Rubby Classic Leather en Croco Leather.
De tassen en accessoires uit de FW22-collectie zijn vanaf september verkrijgbaar via de website of verschillende verkooppunten .
Over O My Bag Eigenaresse Paulien Wesselink begon 10 jaar geleden als pionier in fair fashion met een reis naar India. Haar missie is even simpel als ambitieus; changing the world, one bag at a time. Zo gemakkelijk bleek dat niet. Duurzame partners vinden was moeilijk, maar ze vond uiteindelijk productiepartners die de makers van goede werkomstandigheden voorzien. Ook ontdekte Wesselink de mogelijkheden voor milieuvriendelijker gelooid leer. Inmiddels zijn de tassen van O My Bag niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Het assortiment groeide van 5 naar meer dan 100 tijdloze ontwerpen. O My Bag ontwikkelde zich in de tussentijd tot een internationaal fair fashion-merk – met meer dan 20 medewerkers en ruim 290 verkooppunten – verspreid over 28 landen. De komende jaren gaat O My Bag doen wat nodig is om het toonaangevendste fair fashion-merk van de wereld te worden en is in het bezit van het B Corp certificaat. Met het reduceren van de eigen footprint, het nog verder verbeteren van de supply chain en een toegewijde focus op women empowerment, wil O My Bag in 2030 meer dan 100.000 levens positief beïnvloed hebben. Een ander doel is het creëren van werk voor vrouwen in hogere posities, voornamelijk in het productieland Ind